Orice business online va avea nevoie mai devreme sau mai târziu de servicii content writing, însă întrebarea de bază este dacă în România se cere oare și calitate?
Să discutăm în primul rând ce anume sunt aceste servicii content writing, ce cuprind ele și cine poate să le ofere în România. În linii mari, conceptul are la bază crearea de conținut (text) pentru diverse proiecte, pornind de la redactarea paginilor de prezentare ale portalurilor web, redactarea descrierilor pentru produsele disponibile în magazinele online și terminând cu redactarea de advertoriale SEO atât de necesare în cadrul campaniilor de link building.
Cu alte cuvinte, tot ce se leagă de crearea de conținut text pentru mediul online, intră în sfera content writing. În România, această activitate încă nu are o denumire clară, nu există meseria oficială „content writer”, iar companiile care oferă servicii content writing au strânsă legătură cu publicitatea online, marketing-ul, dezvoltarea de site-uri și așa mai departe. Întrebarea de bază este dacă într-o țară precum România este necesară investiția în texte de calitate?
Ce înseamnă servicii content writing de calitate?
Calitatea în sfera redactării de conținut text are mai multe cerințe care trebuie respectate, despre care vom discuta mai pe larg în cele ce urmează. La final, vom răspunde evident și la întrebarea dacă este sau nu necesar ca aceste servicii să fie de calitate. Cel mai probabil fiecare va realiza acest lucru înainte să citească efectiv răspunsul la această întrebare.
- Textele trebuie redactate astfel încât să fie optimizate din punct de vedere SEO. Atunci când vine vorba despre servicii content writing de calitate, automat trebuie să intre în discuție optimizarea SEO. Deși aici ar fi multe de spus și cam fiecare agenție are stilul propriu de optimizare SEO pe care-l implementează, regulile de bază se păstrează. Titlul articolului trebuie să fie de maxim 60 de caractere cu spații și să conțină cuvântul/cuvintele cheie, primul rând să fie H2 și să conțină cuvântul / cuvintele cheie principală, subtitlurile de asemenea trebuie să fie H2 și să conțină cuvântul cheie.
- Textele trebuie să transmită o informație clară, capabilă să ajute cititorul. Aici intră în discuție modul în care se face redactarea articolelor. Când aducem în prim plan servicii content writing de calitate, automat avem de-a face cu un text foarte clar, capabil să transmită informația necesară în suficiente cuvinte cât să fie bine indexat de Google și considerat drept text de calitate, dar suficient de concis cât să nu plictisească cititorul. Este destul de dificil să găsești un astfel de echilibru atunci când este vorba despre descrieri de produse ori pagini pentru site-uri business. Când vine vorba despre advertoriale, despre redactare articole, se recomandă ca lungimea acestora să fie de peste 1000 de cuvinte.
- Textele trebuie redactate de o persoană reală, nu de inteligența artificială. Foarte multe agenții de publicitate au început să folosească diverse servicii de inteligență artificială prin intermediul cărora elimină practic meseria de content writer. Sau cel puțin așa au ele impresia. În realitate, textele create cu ajutorul inteligenței artificiale nu au nicio legătură cu calitatea, de cele mai multe ori acestea trebuie corectate înainte de a putea fi folosite pentru diverse proiecte, iar corectarea textelor poate dura uneori poate la fel de mult ca scrierea lor propriu-zisă.
Sunt sau nu sunt necesare servicii content writing de calitate în România?
Despre România se pot spune multe lucruri bune, însă atunci când vine vorba despre achiziția de servicii de calitate, indiferent de domeniu, se merge în continuare pe ideea comunistă „ieftin și mult”. De ce ar sta lucrurile mult diferit în sfera acestor servicii content writing? Calitatea este foarte necesară atunci când vine vorba despre Google în primul rând. După cum știm, motorul de căutare Google mereu a apreciat calitatea, mereu a apreciat un text nu doar bine scris, dar care reușește să ajute pe cineva prin informația transmisă. Mai știm și de faptul că Google a început să penalizeze site-urile care folosesc texte create cu ajutorul inteligenței artificiale, texte care după cum spuneam mai sus, nu sunt calitate.
Partea cea mai dificilă este convingerea clientului să cumpere servicii content writing de calitate din moment ce piața serviciilor este atât de deschisă spre „ieftin și mult”. Mentalitatea românească este dușmanul principal al calității și din 2015 de când lucrez în sfera redactării de advertoriale SEO și tot felul de alte texte, am asistat la multe proiecte moarte din fașă tocmai pentru că în cadrul campaniilor SEO s-au folosit texte de foarte slabă calitate, cumpărate la prețuri de nimic. Calitatea din păcate costă, și costă peste tot în lume nu doar în România.
Prețuri pentru servicii content writing de calitate
După cum spuneam mai sus, calitatea costă și este normal să fie așa. Dacă spre exemplu, o companie de publicitate promite clienților advertoriale SEO de calitate pentru 50-60 de lei, cu o dimensiune de 500 de cuvinte, în realitate acestea nu au nicio legătură cu calitatea. Un asemenea articol ar trebui să coste în medie 10 lei / 100 de cuvinte, ori minim 100 RON, iar dimensiunea minimă să fie de 1000 de cuvinte. 500 de cuvinte sunt practic prea puține pentru a putea transmite un mesaj clar, ori prezenta un produs cât mai detaliat.
Evident, este destul de dificil să convingi oameni cu mentalități greșite, de faptul că în România ca oriunde în lume calitatea costă și că de fapt, nu există ieftin și mult. Orice investiție ar trebui cu mare atenție calculată întrucât prezența online se construiește în timp. Campaniile de link building durează luni întregi, ridicarea în Google pe anumite cuvinte cheie la fel durează, iar calitatea textelor este singura care poate reduce considerabil acest timp. Cu cât Google consideră un text mai calitativ, cu atât îi oferă mai multă autoritate și implicit, campaniile publicitare au mai mult succes.
Sunt curios voi, dacă dețineți un business online și ați investit în campanii SEO, ce fel de rezultate ați avut? Și mai interesant, ce fel de texte ați folosit în cadrul campaniilor? Ați investit în servicii content writing de calitate sau ați mers la agenția care v-a oferit cel mai mic preț pentru un advertorial redactat și publicat?