Acasă Content Writing TUTORIAL INFIINTARE PFA – CAEN 7311 – Publicitate

TUTORIAL INFIINTARE PFA – CAEN 7311 – Publicitate

22226
12

TUTORIAL INFIINTARE PFA – CAEN 7311 – Publicitate

Tutorialul de mai jos o sa descrie scurt si la obiect circul prin care trebuie sa treci pentru a plati taxe la stat prin intermediul unui PFA – Persoana Fizica Autorizata. Te vei lovi probabil de multa birocratie, te vei intoarce de la ghiseu din pricina greselilor din formulare si vei sta la coada. Da, cam asta te asteapta daca doresti sa faci un PFA. Pentru a scuti din chinuri, am sa scriu aici cum sa iti faci un PFA in 3 pasi simplii, fiecare pas cu cheltuielile sale si cu actele necesare.

 

Pasii pentru infiintare PFA

  1. Rezervarea numelui. Pasul 1 si pasul 2, merg 2 in 1 ca si Nescafe-ul. Mergeti cu noaptea-n cap la Registrul Comertului, pe la 8:30 si o sa prindeti pustietatea in plina splendoare. Daca nu e nimeni la coada va fi foarte simplu sa rezolvati totul in maxim 2 ore. Eu la 10:30 am fost gata cu inregistrarea si am ajuns acolo pe la ora 9 fara 10. Asadar, completati de acasa toate formularele de la pasul 1 si 2 si strangeti toate actele necesare inafara de chitantele pe care le veti primi acolo.

Acte necesare:

  • Copie CI
  • Formular Cerere verificare disponibilitate firma – completati cu numele dumneavoastra + initiala tatalui. De exemplu: CIOCAN G. ALEXANDRU PFA. NU AVETI VOIE sa scrieti alte bazaconii inafara de numele vostru si initialele parintilor.

COST TOTAL: 72 LEI (45 LEI VERIFICARE SI REZERVARE DISPONIBILITATE FIRMA+27 LEI FONDURILE DE LICHIDARE SI DE BULETIN)

 

  1. Inregistrarea propriu-zisa. Dupa cum spuneam mai sus, inregistrarea urmeaza imediat dupa ce ati primit chitanta de 72 de lei. Acea chitanta reprezinta dovada rezervarii si puteti merge inapoi in birou cu restul de acte, dupa cum urmeaza:
  • Cerere de inregistrare PFA/II – ATENTIE: toate actele din dosar trebuie sa se regaseasca in opisul de pe a doua pagina a acestei cereri, alaturi de data eliberarii documentului si numarul de file. De obicei, nu va sta nimeni sa va trimita cu foaia inapoi daca completati aiurea, completati ce stiti si restul vor completa cei de la Registrul comertului. Depinde si de functionari. Eu am nimeriti o doamna super draguta care m-a ajutat destul de mult desi dupa ora 10 incepuse sa se stranga ceva coada. Cred ca amabilitatea lor este si in functie de cel care depune actele. Daca or sa vada ca veniti cu dosarul complet si cu formularele completate, treaba o sa mearga foarte repede.
  • Anexa 1 referitoare la inregistrarea fiscala
  • Declaratie pe proprie raspundere Model 2 (cel mai uzual). Exista si Model 1 pentru alte domenii.
  • Copie CI (scrieti pe ea conform cu originalul si semnati)
  • Contractul de comodat + actul de vanzare cumparare/mostenire al locuintei unde veti avea sediul. Chiar daca locuiti cu parintii, contractul de comodat este necesar. Partea buna este ca NU trebuie legalizat la notar.
  • Specimen de semnatura: il dati in fata directorului de la Reg. Comertului si scutiti vreo 50 – 80 de lei cred. Foarte buna optiunea de a da specimenul aici.
  • Avizul asociatiei de locatari si al vecinilor de scara – numai daca locuiti la bloc.
  • Acte care sa ateste pregatirea profesionala. Pentru PFA e nevoie de calificare sau experienta in domeniul in care doriti sa va autorizati. Pentru unele domenii e suficienta diploma de bac sau de facultate, pentru altele se vor cere studii de specialitate sau cursuri de calificare. La mine a fost suficienta diploma de bac, insa cei care merg pe consultanta cred ca vor avea nevoie de ceva mai mult.
  • Chitantele pentru inmatriculare PFA (154 RON) si cazier fiscal (20 RON) pe care le veti lua de la casieria Registrului Comertului.

COST TOTAL: 154 (INMATRICULARE IN RC + FONDURI BULETIN SI LICHIDARE)+20 RON (CAZIER FISCAL)

COST TOTAL INREGISTRARE LA REGISTRUL COMERTULUI: 72+154+20 = 246 RON

Dupa ce ati terminat cu inregistrarea firmei la Registrul Comertului, peste 3 zile trebuie sa mergeti sa ridicati Certificatul de Inregistrare, Certificatul Constatator si Rezolutia. Sunteti gata pentru pasul 3.

FOARTE IMPORTANT: dupa ce ridicati actele mergeti cu o copie dupa Certificatul de Inregistrare si faceti o stampila. O sa aveti nevoie de ea atat la ridicarea Registrului Unic de Control cat si la Registratura Anaf-ului.  Ștampila a fost eliminata… Nu mai este obligatorie.

COST TOTAL: 50 RON. Preturile pentru stampila difera in functie de calitate si de marca. Eu am ales una medie cu 50 de lei. Preturile pornesc de la 25 de lei. (296 ron pana acum costul infiintarii PFA)

 

  1. ANAF. Va recomand sa mergeti la prima ora pentru a evita cozile. Veti avea de luat 3 cozi la 3 ghisee diferite dupa cum urmeaza: 1. Pentru Registrul Unic de Control, 2. Pentru luarea in evidenta a PFA-ului si inregistrarea pentru plata impozitului, sanatate si pensii si 3. Registratura. Sincer sa fiu, nu are importanta cu care pas incepeti, cel mai alambicos este pasul 2. Mare atentie pentru ca cel putin la Severin, la ghiseele pentru persoane juridice se lucreaza pana pe la ora 13:30, asa ca trebuie sa veniti in prima parte a zilei.

REGISTRUL UNIC DE CONTROL

  • Copie CI
  • Copie Certificat de Inregistrare
  • Cerere pe care va sfatuiesc sa o luati de la ghiseu. Eu m-am dus cu unele completate de acasa, descarcate de pe net si nu au fost bune. Nu va faceti griji, nu dureaza mai mult de 1 minut completarea ei.
  • Stampila pentru a stampila factura ce o veti primi

Aici treaba se impute putin. E posibil sa nu puteti plati taxa de registru de 31 de lei la ghiseul la care depuneti actele. Va vor trimite la Posta Romana pentru a achita aceasta taxa care din 31 se transforma in 36 de lei, 5 lei reprezentand contravaoarea expedierii mandatului postal.

Tot ce trebuie sa faceti este sa mergeti la Posta, sa luati un mandat postal PENTRU PERSOANE JURIDICE, atentie, nu merge mandat postal obisnuit si sa il completati cu datele ANAF-ului. Exista in incinta postei unul completat intocmai pe panou sau pe mese. La expeditor sa completati cu numele PFA si sa treceti neaparat CUI-ul. Pe chitanta trebuie sa apara PFA-ul si CUI-ul neaparat. Mergeti apoi cu restul de acte la ghiseu pentru a lua Registrul Unic de Control.

COST TOTAL: 36 LEI (332 RON cheltuiti pana acum)

Repet, e posibil ca doar in Mehedinti sa fie valabila plata la Posta prin mandat postal. Mehedintiul e un judet aflat inca in epoca de piatra in caz ca nu stiati, celelalte poate sunt mai avansate putin si se poate plati pe loc fara alte drumuri si cozi pe la Posta.

 

INREGISTRAREA PENTRU PLATA IMPOZITULUI / SANATATE / PENSII

  • 2 Formulare 220 – se completeaza foarte simplu si sumar dupa cum urmeaza: la I datele voastre personale inclusiv CNP. La II bifati comerciale, sistem real si individual, completati codul CAEN si adresa sediului iar la III treceti cifrele pe care le considerati reale. Bineinteles, la punctul II puteti bifa alte optiuni daca activitatea dumneavoastra se incadreaza in alta categorie CAEN.
  • Copie Certificat de Inregistrare
  • Copie Certificat Constatator
  • Copie Rezolutie
  • Copie CI
  • 1 dosar cu sina pentru ca functionarul sa aiba in ce pune maldarul de acte aduse
  • 2 formulare 070 daca veti fii platitori de TVA
  • Cerere eliberare certificat TVA daca veti fii platitori de TVA
  • 2 Formulare 600 – pentru pensii. Daca sunteti angajati cu contract de munca la vreo firma, scapati de contributia la pensii pentru PFA.
  • Adeverinta de la serviciu care sa ateste faptul ca sunteti la zi cu plata contributiilor la sanatate si pensii, in cazul in care aveti contract de munca.

In functie de judet, e posibil sa puteti plati impozitul pe loc in baza declaratiei 220, ori vi se va trimite plicul acasa in cateva saptamani de la depunerea actelor.

 

REGISTRATURA

  • Registru Jurnal Incasari si Plati – Legat, numerotat pe fiecare pagina
  • Registru de Inventar – Legat, numerotat pe fiecare pagina
  • Cerere de inregistrare a celor doua registre

COST TOTAL: 11.5 LEI : cele doua registre pe care le puteti cumpara de la orice librarie + 6 lei legatul = 16.5 lei

COST TOTAL INFIINTARE PFA: 350.5

Aici am avut parte de o surpriza, nu stiam ce inseamna ca registrele sa fie legate. Practic, trebuie sa te duci la un birou de copiat acte cu ele, unde probabil un nene ti le va gauri cu o bormasina in stilul celor din poza alaturata si le va atasa strasnic o funie numai buna de spanzurat dupa atata alergatura pentru PFA-ul lui Peste Prajit. Repet, nu stiu daca este o cerinta obligatorie in toate judetele, intrebati si voi pe la ghisee cand stati la coada la celelalte.

 

In orice caz, nu va ambalati, PFA-ul e cea mai simpla forma de firma si in functie de activitate e posibil sa nu va intalniti niciodata cu un control din partea statului. Contabilitatea o puteti tine singuri, insa e bine sa apelati totusi la serviciile unui contabil. Nu costa cine stie ce si va scuteste de bataie de cap.

Cam acestia ar fi pasii infiintarii unui PFA, nu e complicat insa e de stat pe la coada si tocat nervi cu functionarii publici. Luati-va vreo cateva ore pentru a va informa in privinta programului de lucru al institutiilor publice si al pasilor de mai sus. Sa aveti la voi bani si copii xerox dupa aproape toate actele pentru a evita drumurile in plus.

 

TOTAL CHELTUIALA: 338.5 LEI dupa cum urmeaza:

  • 72 lei rezervare nume Registrul Comertului
  • 154 lei inmatriculare la Registrul Comertului
  • 20 lei cazier fiscal
  • 50 lei stampila
  • 36 lei Registru Unic de Control
  • 5 lei Registru de Incasari si Plati si Registru de Inventar.
  • 1 leu un dosar cu sina
  • 6 lei legatul Registrelor de Incasari si Plati si Inventar
  • —————————————————————————-

TOTAL INFIINTARE PFA: 350.5 RON

In cazul in care doriti lamuriri suplimentare, va recomand o persoana specializata in consultanta PFA , dl. Marius Cojocaru. Daca as fi fost sfatuit dinainte de o asemenea persoana, lucrurile mi-ar fi fost mult mai simple. Una e sa ti se spuna exact ce si unde sa te duci ca sa nu pierzi timpul si alta e sa incerci marea cu degetul si sa afli singur. Va recomand si softul pentru contabilitate PFA, facturare si salarii conceput de cei de la pfa-consultanta.ro pe care il folosesc si eu si despre care am mai discutat AICI.

GALERIE

20150504_145920 20150505_092609 20150504_150010 20150504_150005 20150509_161553 20150509_161600 20150509_161608

12 COMENTARII

  1. Am bonus de luat din recomandarea produselor online An nevoie de o firmă cu codul caen 7311
    Nu sunt bani multi Dracea as vrea să știu ce costuri am anual dacă se merită

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here