Observ din ce în ce mai des mașini cu numere de Statele Unite prin oraș. De ce niște cetățeni insistă să le aducă mii de kilometri prin containere? Pentru că nu sunt nici prea noi, nici prea econome. Știm cu toții că în S.U.A. nu prea există autoturisme diesel (decât prin Canada am văzut) și cu motoare mai mici de 2000 cmc. Așadar, care este motivul pentru care oamenii preferă să plătească o grămadă de bani și să aștepte săptămâni bune pentru o troacă veche de 20 de ani?
Cei care au cumpărat mașini din afara U.E. au observat probabil cum stă treaba cu VAMA, ce taxe plătești, care sunt procedurile pentru a importa o mașină dinafara Uniunii. Cu alte cuvinte mai bine îți legi un ceaun de coaie decât să te apuci să faci așa ceva. Aștepți mult vaporul care evident nu va trage în România, vei plăti taxe vamale prin Hamburg și draci… Aveți mai jos procedeul descris de un tip care și-a adus mașina din STATE prin 2009, când în regiunea noastră erau alte prețuri mult mai mari pentru diverse autoturisme… Asta ca să vedeți cât de complicate sunt treburile, numai containerul în care bagi mașina costă 1000 de $.
Salut !
Inainte sa ma intorc acasa din state am incercat sa gasesc raspunsuri la intrebari de genul:cat platesc taxe, transport, vama, prima inmatriculare, etc; dar a trebuit sa caut o gramada si tot nu m-am lamurit total-drept urmare uite cum am facut eu:Am stat in state din 2005-febr. 2009, am plecat cu viza J1, mi-a expirat in iul 2006.Din 2006 am locuit si muncit in Chicago cu ssn si atat. Mi-am cumparat in iunie 2008 un audi A4 2.0L FSI quattro din 2006, 23000 mile la bord, a costat 24.500 usd cu tot cu taxe; stiam ca pentru a intra sub inicidenta regulamentului 918/1983 al UE masina trebuie sa fie in posesia mea mai mult de 6 luni, sa fi fost rezident extraomunitar mai mult de un an si sa nu instrainez masina timp de un an de la reintroducere.
Am trimis masina cu 1000$ chicago-Bremerhaven, Germania in container, cu o firma de transport din Lombart, Illinois -ceva polonezi-de pe bulevardul sau strada Garfield(nu mai am nr de tel sau de strada)(romanii mi-au cerut 1750 $ si o conducea ceva cretin pana in baltimore).
In Germania am platit:
441 euro descarcare, manevrare ;
225 euro asigurare+numere pt 5 zile.
La iesire din vama, am platit 6000 euro DEPOZIT , calculat la 31% din valoare de factura a masinii adica TVA +Taxa vamala(nu din catalog cu depreciere sau asa ceva, iar vamesul nu m-a bagat in seama pana nu i-am adus factura in original); am dat un nr de cont in euro unde urma sa mi se vireze depozitul dupa ce faceam vama in romania(Oradea) {se acepta si credit carduri:))) pentru cunoscatori, dar nu mai mult de 2000 euro}.
Am ajuns cu masina acasa(dupa ce in apropiere de praga mi-a sarit o bujie -230 euro).
Dupa vreo saptamana am mers sa fac vama. Cei de acolo habar nu aveau de 918/1983 si voiau sa imi ia TVA 19%+Taxe vamale 10% din valoarea masinii , dupa catalogul lor vamal, iar acolo valoare era de aprox 9700 de euro-deci trebuia sa platesc aproape 3000 de euro ;dar imi recuperam cei 6000 din Germania.
Dupa ce le-am scos de pe internet ce si cum despre legislatia in vigoare, au dat telefoane, etc s-au informat si au dat drumul formalitatilor ;pentru asta mi-a trebuit:
-buletinul din sua(id-ul nu driving licence-ul)
-buletin de romania (al meu expirase si l-am facut la 2 saptamani dupa revenire in tara)
-omologare euro de la RAR (aprox 13 000 000 lei vechi){nota de constatare vamala}
-am dat cu subsemnatul ca nu instrainez masina in urmatorul an
-agentul vamal a mai scos el articole de lege traduse din 918/1983 care se gasesc pe customs.ro
…si cam atat.
Dupa formalitatile vamale, am trimis un fax in Germania si in 3 saptamani mi-au virat banii in cont.
La RAR a trebuit sa dau jos foliile de pe geamurile fata si sa schimb stopurile pentru ca semnalizau cu rosu si trebuie sa semnalizeze cu galben – 6 800 000 de la dealerul audi(daca aveam un cunoscut cu acelasi tip de masina numai le schimbam si le puneam inapoi dupa rar ) am mai platit si aici inca vreo 6000 000
La trezorerie , pentru ca cei de la RAR bihor nu pot sa calculeze emisia de noxe(testul dinamic se face doar la bucuresti si costa aprox 22 000 000) am platit 39 000 000 taxa de prima inmatriculare , in loc de 33 000 000 cat era taxa cu 192 grame/km.
La politie am inmatriculat-o dupa abia 2 saptamani ca idiotilor le-a trebuit o nota de la bucuresti , sa le raspunda la intrebarea de ce nu am patit vama pe masina; se temeam ca am facut magarii la vama.
daca aveti intrebari , adresati-mi-le (sic)ca raspund.Dupa treaba asta cu masina uite niste observatii:
– in romania nu exista drumuri bune asa ca… stau cu 200 cai putere in spatele unei dacii care merge cu 60km/h- frustrant, nu ma bucur de masina.
-masina consuma 14-15 l/100 in oras, benzina e acuma 41000/litru aia de 101, desi pare mai nimic din state, aici in romania, dupa ce se duc banii sau vrei sa ii investesti in ceva e mult, cand in”tara dieselului” se merge cu 6-8l/100
– prin Gemania rar gasesti masina cu dotarile/kilometrii/aspectul/anii/performanta/pretul asta-desi acum au scazut preturile teribil la masini
Acum, eu în afară de motivul îngâmfării absolute, nu văd altul pentru care ai face treaba asta. Să te vadă și pe tine lumea prin oraș că te dai cu numere de California sau ceva de genul. Să te simți bine că se uită lumea după tine ca vaca la poarta nouă… Dacă voi cunoașteți alt motiv pentru care ar trebui să treci prin ce spune tipul mai sus și să aduci mii de kilometri o mașină, luminați-vă…