Ideea de business online în România începe să devină (dacă nu cumva a devenit deja) un circ de 2 lei, o batjocură în cadrul căreia, parteneriatele serioase pur și simplu nu mai există. Din 2015 de când activez în sfera virtuală cu un business online, cu domeniu de activitate content writing, am cunoscut fel și fel de oameni. Unii au fost oameni serioși, dar majoritatea m-au dezamăgit nu neapărat prin neseriozitatea de care au dat dovadă, ci prin mentalitatea orientată spre păcăleală pe care au avut-o.
În ultimii ani, au început să vină la mine cu propuneri de colaborare o grămadă de oameni care efectiv au încercat să mă păcălească, să mă facă să le ofer un preț mai mic pentru articole, motivând faptul că este vorba despre o colaborare pe termen lung.
Două lucruri sunt de specificat aici…
În primul rând, unde scrie că dacă este o colaborare pe termen lung, eu trebuie să ies în pierdere? De ce să scad din preț? Doar ca să am de muncă? De muncă este și încă cât…
În al doilea rând, în trecut am acceptat și astfel de colaborări, am făcut și prețuri mai bune și ce credeți? După câteva articole scrise la prețuri mult mai bune, a dispărut colaborarea pe termen lung. Și-a făcut valiza și a plecat în Canada de unde a trimis hârtie că nu se mai întoarce.
Evident, a fost o strategie de păcăleală, de găinărie, de căciuleală practicată tot mai des pe meleagurile noastre. Păcălim fraierul cu colaborarea pe termen lung care de fapt nu există, și după ce ne publică acele 2-3 articole la prețuri mult mai mici care ne interesează pe noi, dispărem ca măgarii în ceață.
Cam asta se întâmplă prin mediul de business online, mediu care a ajuns unul corupt, în care nu prea mai există parteneriate serioase. Aici fiecare încearcă să păcălească, să fraierească în stânga și în dreapta. De ce? Pentru că și în lumea reală, românii sunt la fel.
Atunci de ce ar fi diferit online?