Să presupunem că ți–ai deschis o afacere, ai avut deja clienți pe o perioadă constantă și lucrurile au intrat pe un făgaș stabil. Iar acum ai vrea să treci la următorul nivel și să crești cifra de afaceri semnificativ. Ce este de făcut?
Dacă ești așa cum eram eu în anii în care am avut propria firmă și dacă nu ai avut parte de educație specializată în domeniul de business, atunci probabil că ești destul de confuz în legătură cu pasul pe care trebuie să–l faci. Ar trebui să faci mai multă reclamă? Sau poate ar trebui să îmbunătățești per total imaginea firmei? Totul depinde de ceea ce este mai eficient pentru afacerea ta la momentul respectiv.
Eu eram total pierdută, așa că primul lucru pe care l–am făcut a fost să apelez la o firmă de advertising. Ulterior mi–am dat seama că ceea ce–mi doream eu de fapt era o firmă de branding, dar pe acea vreme nici măcar nu făceam diferența dintre cele două.
Iată aici pe scurt și pe întelesul tuturor cu ce se ocupă fiecare, ca să nu fii la fel de confuz ca mine:
Adveritising.
Firmele de advertising se ocupă cu închirierea reclamelor, fie ele la TV, radio, stradale sau pe net.
Adică fac legătura dintre tine – cel care are nevoie de spațiu publicitar și cei care îl dețin – de exemplu primăria, posturile de radio sau TV.
De cele mai multe ori firmele de advertising se ocupă și de partea creativă – adică de confecționarea
bannerelor, organizarea ședințelor foto, scrierea mesajelor publicitare, filmarea reclamelor și alte lucruri de care este nevoie.
Cu ce se ocupă firmele de branding?
Firmele de branding se ocupă cu tot ceea ce ține de imagine, de felul în care este percepută firma ta din exterior. Este treaba lor să–ți contureze o imagine unică, potrivită cu personalitatea brandului tău și să creeze o conexiune între afacerea ta și clienții ei.
În funție de particularitățile pe care le are afacerea, o firmă de branding se poate ocupa cu următoarele: designul logo–ului și al cărților de vizită, al ambalajelor și al etichetelor, al site–ului de prezentare, al semnului firmei din fața magazinului, al spațiului comercial și așa mai departe.
Dar marketing–ul ce este?
Marketingul reprezintă partea mai practică atunci când vrem să creștem vânzările. De regulă, totul ar trebui să înceapă cu un plan în care se evaluează care sunt cele mai eficiente canale prin care ar trebui să–ți crești vânzările. De exemplu, o campanie de oferit mostre gratuite în supermarket care merge în paralel cu o campanie publcitară la TV ar putea fi o opțiune bună pentru o firmă care tocmai a lansat un nou sortiment de brânză topită.
Pentru firmele mai mici însă, de obicei marketing–ul este cam 90% online și constă în campanii pe Facebook sau Google sau în marketing de conținut, iar firmele de marketing le gestionează și le monitorizează rezultatele.
Dacă ai o firmă și ai nevoie de consultanță în acest domeniu, sau de îmbunătățirea imaginii afacerii tale, poți apela cu încredere la noua mea agenție – Black Unicorn. Oferim consultanță în special pentru firmele mici și mijlocii, pentru care știu din proprie experiență că este dificil să obțină o imagine de brand autentică și profesională.