7 motive pentru care nu porneste masina
Mie nu mi s-a intamplat niciodata sa nu imi porneasca masina si culmea, am o masina second hand, din 1998, diesel. Imediat face doi ani de cand am cumparat-o si nu m-a lasat niciodata la greu, insa am avut grija de ea cat de cat. Sunt de parere ca masinile intretinute nu au motiv sa “nu porneasca” asa din senin, oricat de vechi ar fii. Chiar si batrana Dacie 1300 daca e ingrijita porneste intotdeauna la cheie.
Am tot stat si m-am gandit, m-am tot gandit si apoi am stat. Iata cele 7 motive pentru care nu porneste masina romanului
- Cel mai important motiv pentru care masina nu porneste se leaga de proasta intretinere. Romanii au obiceiul sa-si cumpere masina fara sa-si dea seama ca mai trebuie si ea intretinuta din cand in cand. Schimbul de ulei se face o data la 2-3 ani, de suspensie nu ma leg pentru ca nu influenteaza capacitatea masinii de a porni. Culmea, majoritatea prostovanilor se mai si mira si blestama masina doar pentru ca aceasta a avut tupeul sa se strice… Ca si cum masina ar fii perpetuum mobile si nu ar avea voie sa se strice niciodata, mai ales ca nu-i intretinuta.
- De vreo cativa ani, romanii au descoperit uleiul de gatit pe post de combustibil. Pai ma frate, atata timp cat mergi cu Floriol si miroase dupa tine a gogosi, mai ai pretentii sa mai porneasca masina? Romanii au obiceiul sa bage toate tampeniile in rezervor daca au masina pe motorina, incepand de la uleiul de gatit cu 3.5 lei si terminand cu uleiul de transformator pe care-l gasesti cu 1.5 lei / litru. Eu inteleg ca suntem fuduli si vrem masina, dar frate, cand n-ai bani de motorina las-o in fata blocului pana faci rost de ceva malai… Si cand zic malai ma refer la bani, sper ca nu o sa va apucati sa bagati si malai in rezervor… Dupa ce ati facut gogosi vreti sa faceti si mamaliga?
- E posibil ca masina sa nu porneasca din pricina faptului ca a fost forjata si distrusa de fostul proprietar. Romanii vor numai Audi, Bmw si Passat, masini care de obicei sunt destul de puternice si sunt forjate la blana ani la randul. Romanii, oameni fuduli de fel, care vor masina bengoasa cu care sa se laude, se avanta la asemenea masini fara sa le testeze, fara sa le duca intr-un service autorizat sau la reprezentanta pentru verificari. Pai ba de unde bani de tester la reprezentanta cand ei se imprumuta ca sa o cumpere? Ca e la moda sa nu-ti ajunga banii de masina si sa te imprumuti, iata din start ideea de masina pe care nu ne-o permitem dar o cumparam. Evident, o masina puternica prost intretinuta o sa faca toate figurile din lume…
- Mergi ca disperatul cu 140 la ora, 150 la ora desi masina are peste 10 ani vechime si e destul de prost intretinuta, romaneste. Uzura atinge cote maxime cand fortezi masina inutil, ca un prostanac. Ca idee, masinile normale nu-s facute pentru 150 la ora de fiecare data cand iesi din oras. Cred ca nici cele moderne nu pot rezista prea mult la asemenea stil de condus, bezmetic si fara pic de logica, ce sa mai zic de o masina din 2000 – 2003 de exemplu? Romanului nu-i pasa, el o calca pe sistemul bancului oltenesc cu vopsitul gardului “Cum vopsesc oltenii gardul? Repede repede sa nu se termine vopseaua”… Asa si cu 150 la ora cu masina mai veche de 10-12 ani constant. E clar ca la un moment dat se va duce dracului…
- Te intitulezi mesterul strica-tot. In cazul in care nu stiati, romanii sunt toti mecanici. Atunci cand masina se strica, nu este dusa la service. De cele mai multe ori, proprietarul incepe sa-si bage mainile prin ea, uneori din lipsa banilor alteori din pura prostie avand impresia ca daca a reparat Dacia lu’ tacsu’, se pricepe si la Audi, Bmw, etc… Ei bine, atunci cand incepi sa-ti bagi mainile prin motor si sa repari tu, mesterul lu’ peste, asteapta-te sa nu porneasca masina cand iti e lumea mai draga. Leaga si el o sarma si o face sa porneasca, nu?
- Bateria din dezmembrari e sfanta. Romanul nu cumpara niciodata baterie noua cand cedeaza cea veche, prefera sa cumpere una din dezmembrari cu 80 de lei care oricum e distrusa si o statie de incarcat baterii. Deci ati priceput ideea, nu? De cat sa deie 400 de lei pe o baterie noua, cumpara de 80 baterie si de restul statie de incarcat bateria (redresor). Bine, unii nu cumpara nici redresor, il imprumuta ca e mai ieftin. E la moda sa te folosesti de toate prieteniile doar ca sa scapi de cheltuiala, nu? Bateria este unul dintre motivele principale pentru ca masina nu porneste… decat impinsa.
- Bujiile nu se schimba niciodata, indiferent ca discutam despre o masina pe benzina sau una diesel. Se desfac, se curata si se pun inapoi. In ultima instanta, cei care se hotarasc sa le schimbe, se duc si cumpara cele mai ieftine chinezarii posibile pe care le pun pe masina. Bineinteles, ca dupa o saptamana masina iarasi nu porneste. Cat de prost sa fii sa pui pe masina ce-i mai ieftin cand discutam despre motor, sufletul masinii?
Cam acestea sunt motivele pentru care masinile romanilor refuza sa porneasca uneori. Neglijenta, nepasarea, indifenerta si prostia sunt factorii ce influenteaza in mod direct capacitatea masinii de a porni, indiferent de anotimp. Probabil peste vreo 50 de ani, cand mentalitatea se va schimba in Romania iar romanii isi vor cumpara niste masini normale, nu “bengoase”, acestea or sa porneasca fara probleme. Repet, o masina intretinuta nu prea are motive sa faca pe nebuna dimineata.