De multe ori mă minunez când văd prețuri advertoriale 2024 în România, întrucât în ultimii 10 ani, acestea au continuat să scadă, nicidecum să crească.
Din păcate România este plină de oameni care ar fi în stare să muncească și pentru 2 lei de acasă, numai să nu fie nevoiți să-și ia un job real la care să petreacă zilnic minim 8 ore.
Și mai păcat este faptul că astfel de oameni se autointitulează content writeri și reușesc să-și facă loc pe platforme de genul WhitePress, unde contra sumei de 17.2 RON, reușesc să mai păcălească o zi de muncă, stricând efectiv ploile pentru toată lumea.
Piața advertorialelor s-a dus oarecum în cap o dată cu apariția ChatGPT, foarte multe firme SEO, foarte multe firme de publicitate preferă să folosească inteligența artificială atunci când au de redactat anumite texte, mai ales advertoriale. De ce să plătească o muncă de calitate atât timp cât clientul ori nu cere calitate, ori nu-i pasă de calitate, ori nu poate să deosebească un articol făcut cu ChatGPT de un articol scris de o persoană reală?
Este absolut ridicol ce se întâmplă. Să ajungi să scrii articole pentru 17 lei, sume absolut jenante, mi se pare de noaptea minții. Nici când m-am apucat de scris în 2015 cu factură și chitanță nu acceptam să scriu articole pentru mai puțin de 30 de lei. E oarecum șocant să vezi că după aproape 10 ani, prețurile în loc să urce, au scăzut foarte mult.
Trăim vremuri destul de dificile iar faptul că toate meseriile din România încep să fie acaparate de fel de fel de impostori alergici la muncă, mi se pare dezgustător.