Cred că nimic nu e mai dificil decât să fii om cinstit în România. E dificil pentru că toată lumea va încerca să-și bată joc de tine într-un fel sau altul, de la cetățenii de rând până la statul în sine. Cel mai clar se poate observa chestia asta în momentul în care vrei să-ți cumperi și tu o mașină second hand (că de obicei, dacă ești român cinstit nu ai bani de mașină nouă), de la un român oarecare, de la un samsar ori de la vreo firmă de import care cică aduce autoturisme rulate în țară, cu factură și toate cele.

Eu am făcut așa un fel de TOP al acestor chinuri prin care trebuie să treacă cel care are tupeul să-și dorească o mașină second hand într-o țară ca România, cumpărată de la români bineînțeles…

Chinurile tânărului care vrea să cumpere o mașină second hand din România

  1. Chinul încrederii – pur și simplu nu ai nicio siguranță că cel care-ți vinde mașina cu pricina este corect și cinstit cu tine și-ți spune exact care sunt problemele tehnice care trebuie remediate. Toți cei care vând auto second hand în România nu fac altceva decât să-și laude cazanele și troacele cum știu ei mai bine, și să le numească bineînțeles „impecabile”. Simplul fapt că 90% dintre mașinile importate de samsari au 200.000 de kilometri deși au peste 5-6 ani vechime scoate în evidență motivul principal pentru care un tânăr serios nu poate avea încredere în piața auto din România.
  2. Chinul înmatriculării – să zicem că ai făcut cumva și ai reușit să cumperi totuși o mașină serioasă, fără defecte ascunse de la un român (poate s-au aliniat planetele sau ceva de genul), urmează apoi chinul cu birocrația, statul la coadă, instituțiile statului. Prima muie o iei cu RAR-ul, care te va programa la 3 luni de zile. După, începi să stai pe la cozi pe la ANAF, Taxe și Impozite Locale, Biroul de Înmatriculări, Poștă și alte instituții de stat în cadrul cărora vei pierde alte zile din viață, luând contact cu funcționarul public ce te vede pe tine, cetățean, un fel de dușman al lui personal. Da fraților, ca să înmatriculezi o mașină second hand în România durează acum undeva la 4 luni.

De multe ori, îți vine să-ți blestemi zilele doar pentru faptul că ai vrut și tu o mașină, de-asta ieftină, ca de săraci. Mai ales atunci când ești genul de om căruia-i place să termine repede un lucru început.

DISTRIBUIȚI

Nu sunt blogger, nici nu am intentia… Dar cred ca blogosfera poate face lumea un loc mai bun

1 COMENTARIU

  1. Salut, am trecut si eu prin asa ceva cu doua masini second hand si pot confirma toate cele scrise de tine, mai ,mult as avea cateva sfaturi pentru cei care doresc sa-si cumpere masina:

    – In primul rand fiti atenti la documente, nu faceti compromisuri cu imputerniciri sau alte tertipuri prin care samsarii vor sa scape de plata taxelor sau nu au toate documentele. Pentru siguranta cand faceti tranzactia mergeti la o agentie de inmatriculari.

    – NU cumparati auto fara diagnoza mecanica si computerizata, ati fi surprinsi cate lucruri puteti afla despre defectele masini, iar daca faceti diagnoza la reprezentanta este probabil sa aflati si km reali daca masina are istoric ( ceea ce este si recomandat ) Aici fac o paranteza, este ideal ca masina sa aiba istoric in reprezentante recent, in sensul ca degeaba iei masina cu zeci de facturi de reparatii care nici nu stii daca sunt reale daca in isoricul reprezentantei apare ca ultima data a fost cu 4 ani in urma, in toti acei ani masina a avut probleme de care tu habar nu ai. Un samsar care stie ce probleme are masina nici nu o sa vrea sa vina cu tine in reprezentanta.

    – Atentie la nr de KM, o masina cu o varsta peste 10 ani nu are cum sa aiba sub 200 000 km, iar la noi daca te uiti pe site-urile de anunturi toate sunt sub 200 000, rar vezi una cu km adevarati. Ideea este ca un diesel duce foarte multi km, poate ajunge lejer la 4-500 000 km, pentru un benzinar peste 200 000 km sunt deja multi.

    Majoritatea masinilor aduse de samsari sunt defecte, sunt aduse pe platforme. De aici si diferenta de pret, aceeasi masina o gasesti mai ieftina la noi decat in afara, cea de la noi este carpita, cea din afara este in stare de functionare.

    Chiar daca platesti mai mult mergi cumpara singur masina din germania sau alta tara direct de la proprietar, astfel o sa-ti iei impreuna cu masina si tot ce are proprietarul la ea, cacuciucuri, trusa, etc. Samsarul o sa opreasca toate astea si o sa le gasesti a doua zi la vanzare separat.

    Bafta!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here