Am auzit de multe ori faptul că o piață poate fi stricată de cei care își deschid noi business-uri și vin cu prețuri mult mai mici. Se întâmplă mai ales în breasla celor care prestează servicii, în special online. Nu contează că discutăm despre advertoriale, SEO, programare WEB sau alte minuni, mereu vor fi oameni care vor spune că în România nu plătește nimeni maxim din cauza celor care cer minim. Mereu vor exista oameni care vor spune că în România nu se fac bani din cauza lui x și y.

Ei bine, nu cred că este nimic deosebit să auzi chestia asta spusă într-o țară ca România în care oamenii s-au obișnuit mereu să arate cu degetul către un posibil vinovat, în speranța că vor reuși să se disculpe de orice vină pentru al lor eșec. Da, e mai ușor să arăți cu degetul către cineva care face un site cu 300 de euro și să spui că din cauza lui tu nu poți să mai ceri 500 de euro pentru un serviciu asemănător. E mai ușor să faci chestia asta în loc să-ți cauți tu acei clienți dispuși să plătească cei 500 de euro ȚIE, convinși fiind că tu le aduci mai multă calitate față de cel care cere 300 de euro.

Cei care cer prețuri mai mici o fac pentru că acela este nivelul lor. Tu dacă vrei să ceri mai mult trebuie să-ți cauți clienți și să fii convins că prețul pe care-l ceri, cel mare, este cel corect. Cred că România a devenit o țară în care oricine se apucă de orice chiar dacă nu poate aduce calitate și problema este că se cer și foarte mulți bani pentru niște servicii îndoielnice. Dacă mai aduni în ecuație și faptul că românii nu au răbdare și că vor să se pricopsească din secunda doi după ce și-au deschis o firmă, nu te mai miri de nimic.

Sunt mulți cei care încearcă marea cu degetul, sunt mulți cei care încearcă într-un domeniu dar nu sunt buni. Și ca să-și justifice eșecul într-un stil pur românesc, încep să arate cu degetul și să caute vinovați în alți oameni, nu în propria persoană. Atunci când pornești pe un drum și ai parte de un eșec, ești singurul vinovat, trebuie să fii responsabil și să-ți asumi chestia asta. Nu există „Nu mi-a mers din cauza celor care cer prea puțin pentru același serviciu” pentru că dacă tu ești într-adevăr bun în ceea ce faci, nu o oaie din turmă care se lipește de ban ca musca de rahat, vei reuși să convingi alți clienți că tu meriți 500 de euro pentru un serviciu care se plătește de obicei cu 300.

Așadar, cei care au obiceiul să arate cu degetul pe X și Y și să-i scoată țapi ispășitori pentru propriile eșecuri, ar avea mult mai mult de câștigat dacă ar folosi acest timp și aceste eforturi pentru a-și căuta acei clienți care să le plătească lor mai mult. Dar repet, cei care cer mai mult trebuie să demonstreze că merită acei bani.

DISTRIBUIȚI

Nu sunt blogger, nici nu am intentia… Dar cred ca blogosfera poate face lumea un loc mai bun

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here