Sau cu alte cuvinte, la ce trebuie să te aștepți dacă vrei să folosești Facebook Ads pentru a promova articolele de pe blogul personal.

De vreo 2-3 luni de zile promovez articolele scrise pe acest blog prin Facebook Ads și mi-am făcut o părere destul de interesantă legată de ce anume primești în schimbul banilor dați către Facebook.

Nu voi trata problema reach-ului, a nr. de like-uri sau prostii de-astea pentru că atâta timp cât este vorba despre un blog personal, diferențele sunt destul de mari de la articol la articol. Totuși, ca să nu zică lumea că sunt nașpa, o să vă spun că cel mai bine prind la publicul român articolele scrise pe teme de educație, auto și social.

Ce primești dacă promovezi idei prin intermediul Facebook Ads

  1. Înjurături. Daa, odată ce ai promovat un articol pe Facebook, ai deschis cutia Pandorei. Am observat faptul că românii nu știu să-și exprime un punct de vedere fără să înjure sau să jignească. Am observat că sunt și deținători de adevăr absolut, deasupra divinității cu cel puțin 3 trepte. De fapt, românii sunt obișnuiți să se poarte pe Facebook asemenea birtului din sat, unde sunt capabili să tragă o sticlă-n cap tuturor celor care au o altă opinie.
  2. Discuții inutile. Foarte mulți or să citească precum boii numai cele 3 rânduri scrise la descrierea articolului. Dacă cumva articolul tău este despre pere dar în preview te-a mâncat în cur să vorbești despre mere, ți-ai dat foc la valiză. O gloată de imbecili vor discuta prin comentarii despre mere la acea postare. Nu știu, pur și simplu habar nu au că este o postare de pe un alt site, poate că Facebook ar trebui să rezolve chestia asta cumva, cu o mână virtuală să le tragă o palmă după ceafă și să le strige din telefoane „băi boilor, dați click pe link, aici e doar un preview al unui articol mult mai mare și detaliat”
  3. Hateri. Haterii sunt acei cetățeni care au citit o dată un articol de-al tău, nu au fost de acord cu el apoi nu ezită să nu fie de acord cu fiecare articol pe care-l publici. De exemplu, eu am spus că pensionarii sunt needucați prin faptul că jumulesc și rup teii pentru 3 grame de flori, și că o bagă pe aia cu bătrânețea la înaintare de fiecare dată când vor să fie nesimțiți. Evident, o armată de babe îmi comentează anapoda de fiecare dată de atunci la articole… Să vă ferească Dumnezeu de combinația babă + internet…

Ar mai fi de menționat câteva observații. De exemplu mi s-a întâmplat de multe ori ca reclamele să nu fie aprobate imediat, ci după câteva ore, zile, ori niciodată. Am învățat deci faptul că Facebook Ads e o unealtă de promovare cu foarte multe buguri și defecte.

Dacă nu ați folosit niciodată, referitor la plată: se face la final de lună cu cardul bancar. Puteți plăti și înainte ori după fiecare promovare.

Așadar, dacă aveți de gând să promovați idei personale prin intermediul Facebook Ads, pregătiți-vă de război cu proștii, cu țăranii și cu tinerii frumoși și liberi care pică bacul după 12 ani de carte. Acesta este astăzi publicul Facebook, din păcate… Poate pentru companii funcționează altfel relația cu publicul, dar pentru un blogger e destul de dură experiența…

DISTRIBUIȚI
Nu sunt blogger, nici nu am intentia... Dar cred ca blogosfera poate face lumea un loc mai bun

4 COMENTARII

  1. Riscul oamenilor fara minte.
    Multi citesc titlul si cam atat. Bine, cred ca tine si de targetare, dar in curand foarte multi nu vor iesi din Facebook pentru ca “nu se descurca”.
    Pe de alta parte, e eterna problema a continutului. Ar fi bine sa ramana pe platforma separata, la tine, nu pe Facebook. Dar e foarte greu sa ii aduci de acolo… la tine, sa comenteze in sectiunea de comentarii.
    D-aia am si scris asta… acum ceva timp.

  2. este foarte greu sa ii aduci pe blog sa comenteze, unii citesc totul pe blog și comentează pe fb, nu am înțeles de ce.

    Am băgat ADS la un articol prin care dădeam un telefon la concurs. scria clar în articol ca trebuie sa lași comment pe blog. M-am umplut de comentarii pe Facebook cu “particip” sau “oare o sa îl am?”. Deci idioții aia erau la un click distanta de acel telefon dar nu s-au obosit sa citească și sa facă ce cer. Unu îmi motiva ca are telefon slab și de atac nu poate lasă comentariu, cois dacă poți accesa Facebook, poți accesa orice site

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here