Astăzi când mă duceam acasă de la alergat, am văzut un tânăr de vreo 20 de ani care păzea o ușă pe la un magazin din câte-mi amintesc, sau ceva de genul. Știți voi despre ce vorbesc, paznicii care se angajează drept agent de securitate la firme care te muncesc mult și te plătesc prost.

Atunci, mi-am dat seama că văd cam des tineri sub 25 de ani care … păzesc uși, iar întrebarea care-mi vine în minte este de ce?

Adică tinerii ăștia nu știu să facă nimic altceva în afară de statul în poartă? Nu vor să facă altceva pentru că le convine statul în poartă sau pur și simplu nu au unde să muncească altceva?

Sincer să fiu, cel puțin în orașele mici de provincie precum Drobeta Turnu Severin, este o combinație între cele 3. Dacă părinții nu au bani să-i trimită la facultate și de multe ori nu au, clar vor fii nevoiți să se angajeze.

Dar ce să știu să facă la 20 de ani? Unii dintre ei nici bacul nu-l au luat probabil. E greu să-ți găsești de muncă atunci când nu știi să faci nimic și ești și tânăr…

Există și acea categorie care siliți de părinți să-și facă singuri  rost de bani de țigări, pentru semințe de spart la scară și Cola, nedorind să-și rupă cârca pe 8 milioane, preferă să stea portari pe 600 – 700 de lei drept agent de securitate.

Nu au nici o responsabilitate acasă așa că pentru ei e foarte ok 700 de lei pentru țigări și alte minuni, adică bani de buzunar. Sunt genul de oameni pe care-i prinde vârsta de 30 de ani la scara blocului la spart de semințe și de ce nu, chiar pensia…

Nu vor pur și simplu mai mult de la ei, de la viață. Nu-i interesează să evolueze, să învețe o meserie. Jobul lor maxim în viață va fi de paznic, taximetrist sau șofer de camion.

UPDATE: pentru că toți șoferii de camion din lume au sărit de cur prin această comparație, vrând să uite că pe tir nu lucrează doar oameni serioși, țin să precizez următoarele… Există două categorii de șoferi de tir: cei serioși care știu ce-i munca, și măscăricii care visează la munți de bani pe camion prin străinătate, care nu au ieșit din orașul lor natal dar care sunt duși în străinătate de rude și prieteni. Acest articol face referire la cea de-a doua categorie, cea a măscăricilor… 

Cred că este o problemă destul de des întâlnită în orașele mici de provincie. Tinerii nu știu să muncească și nici nu vor, iar atunci când vor nu au unde din cauza slabei pregătiri. E un fel de cerc vicios din care sincer nu știu dacă se poate ieși…

DISTRIBUIȚI

Nu sunt blogger, nici nu am intentia… Dar cred ca blogosfera poate face lumea un loc mai bun

20 COMENTARII

  1. Fiul meu lucreaza la Craft in Severin primeste 800 de lei la 17 ore lucrate ,nu se poate asemenea salarii ,cum e posibil sa lucrezi de la 9 dimineata pina la 4 ,cine se ocupa cu …protectia munci ,nu are nimei voie sa lucreze mai mult de 8ore !

    • Domnule Dumitru, Craft este un singur exemplu. Susțineți băiatul să facă carte, altfel nu va avea acces niciodată la joburi bine plătite.Sau să-și deschidă singur ceva la ce se pricepe. În Severin toată lumea dă 8 milioane, e un barem de netrecut.

      Când lucram la GPL, ITM-ul venea în control ca să ia 2 cartușe de Kent.. Asta ca s știți cum e cu protecția muncii…

  2. Nu confundați Agenții de Securitate cu paznicii !
    Agenții de Securitate sunt pregătiți sa protejeze clienții și angajații, împotriva cutremurelor, incendiilor, atacurilor teroriste, etc. Contează în primul rând, viața oamenilor, apoi marfa.

  3. Cu postul de paznic sunt perfect deacord dar cu taximetria si camionageala nu sunt deacord cu tine pt ca taximetria,daca stii s o faci,poate fi o alternativa destul de buna iar camionageala tre sa stii s o faci frate…tre sa te pregatesti…nu e o meserie pt oricine!

  4. După părerea ta şoferii de camion sunt nişte inculţi,needucaţi şi fără bac.Ai o mentalitate cam înapoiată.Şoferul de camion face asta din pasiune în primul rând şi pentru bani în al doilea.Dar ce să mă aştept de la cineva care stă in fata unui PC şi îşi dă cu părerea!!!!

    • da, cam asta cred, contrazice-mă cu argumente te rog…

      Eu nu generalizez, știu că munca pe camion e foarte grea însă trebuie să punem adevărul: peste 50% dintre cei care pleacă pe tir habar nu au o limbă străină, nu au ieșit niciodată din orașul lor probabil dar sunt duși în străinătate cu japca de rude și prieteni, pe ideea „lasă că înveți”… Hai las-o dracului că dacă toți măscăricii ajung șoferi de tir…

      • Eu lucrez pe camion,vorbesc fluent 3 limbi străine,şi nu sunt singurul.Banii pe care îi câştig pe camion nu aş avea unde considerând că am şi o facultate.vorbim de 2000 de euro.Sunt şi alţii care câştigă mai puţin.Dar ca şofer de camion ai nevoie de minim o limbă străină.

        • da domne, bravo tie, nu e vorba despre tine in acest articol. nu inteleg de ce nu puteti pricepe faptul ca pe tir ajung si paznici sau alt fel de oameni tinuti drept sofer 2… ar trebui sa stiti chestiile astea daca ziceti ca lucrati in domeniu

  5. Tipule, sunt sofer de camion de 17 ani, am colindat Europa in lung si’n lat. din propria experienta iti spun ca este o meserie foarte grea si stresanta. Asa ca nu ne baga in aceasi oala cu pândarii

  6. :)) cum sa nu poti sa faci meseria, tu sti mai bine sa invarti de volan, ori cine poate sa conduca un tir? Normal ca nu poate sa faca meseria cineva care nu are permis. Ca ii stresant si esti mult plecat de acasa asta e partea a doua , dar stres este cam peste tot in Romania . Si da, sunt de acord cu mesajul , sa ai 20 de ani si sa muncesti ca om de paza sau sofer , sa putrezesti intr-un loc, sa nu-ti folosesti creierul deloc si sa te multumesti cu o mizerie de salar. Dar de ce mai comentam cand oameniii sunt multumiti cu tara asta de manelisti, ciorditori,interlopi, tigani si inculti de ce nu ar fi multumiti sa-si puna curu’ in scaun si sa nu faca nimic ( EXACT CE VREA SISTEMUL DE LA TINE ).

  7. Legat de meseria de paznic, sa stii ca e inradacinat in menalul nostru.

    Iti dau alt exemplu: eu am facut si o facultate de drept. N-o profesez, dar nu-s paralel cu meseriile din domeniu. Stii ce m-a frapat cel mai mult? Ca cea mai dorita meserie din domeniul juridic este cea de NOTAR: “stai degeaba si vin banii la tine”. Satisfacii profesionale zero, stai toata ziua si semnezi hartii, raspundere aproape zero, ca rare de tot sunt situatiile in care notarii au intrat la puscarie (cred ca unul la 100 de mii de notari). De ce sa te faci avocat, unde e stres mare, unde trebuie sa faci miscare, unde trebuie sa te contrazici cu cineva? Mai bine notar, unde stai si-ti vin banii.

    Da, comparatia e fortata, notarul e intelectual, are o facultate, a invatat carte la viata lui. Dar ca idee, mentalitatea e aceeasi: daca poti sa stai si sa primesti bani, de ce sa faci altceva?

  8. Un sofer profesionist trebuie sa obtina permis card taho atestat marfuri poate chiar si de a.d.r. toate astea cer bani cursuri etc.apoi vine experienta care nu se termina cit conduci.ala pe 800 roni isi merita soarta.sunt prea multe de povestit de soferie:calitatea vietii,riscuri,obligatii.is munciti banii cu virf si indesat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here