Urmatoarele tipuri de masini, intr-o tara normala, nu ar avea motiv sa existe. Pentru ca traim in Romania, e destul de usor sa zaresti anormalitatea, aceasta iesind in evidenta din plin. Am spus de multe ori faptul ca in tara asta, anormalul a devenit normal si invers si nu-mi schimb parerea deocamdata. Atata timp cat ma uit in jur si vad lucruri nelalocul lor, nu am cum sa gandesc altfel.

Intre roman si masina lui exista o relatie mult mai speciala de cat cea dintre un englez si masina sa, ori un francez si masina proprie. Romanii sunt genul de oameni care dau foarte multa importanta masinii si o trateaza ca pe un obiect de opulenta materiala. Romanii doresc masini scumpe pentru ca au impresia ca sunt mai bine vazuti in societate… Ceva de genul “Altfel te vede lumea cand cobori dintr-un Audi”.

Bineinteles ca intr-o tara a prejudecatilor si a aparentelor, lumea te vede diferit in fucntie de haine, masina, casa, etc. Puterea financiara combinata cu prostia si cu orizontul limitat dau nastere la prejudecati de care sincer sa fiu, nu cred ca vom scapa prea curand, asa ca haideti sa vedem care sunt cele 10 tipuri de masini care circula fara probleme pe soselele romanesti, desi in mod normal acestea nu ar trebui sa existe macar.

10 tipuri de masini care circula in Romania desi intr-o tara normala n-ar avea dreptul sa o faca

  1. Masinile inmatriculate in Bulgaria. Frenezia asta cu inmatriculatul in Bulgaria si-a atins apogeul in momentul in care statul roman a introdus acea taxa de poluare sau timbrul de mediu. Din aceasta cauza, romanii nu si-au mai permis sa inscrie masinile straine in tara si au gasit varianta asta cu Bulgaria. Adevarul este undeva la jumatate pentru ca pe-o parte statul are dreptate cu poluarea troacelor cumparate din Germania si Franta cu 300 de euro, pe alta parte cetateanul nu isi permite sa isi cumpere masina care nu polueaza.
  2. Masina cu volan pe dreapta. Pentru ca romanul e cetatean fudul si nu-si permite un Audi A4 din 2002 care costa 4000 de euro, cumpara un Audi A4 de Anglia cu volan pe dreapta cu 2000 de euro. E tot A4, e masina bengoasa, ce mai conteaza? Emblema sa fie pe capota si cam atat. Bineinteles ca masinile cu volan pe dreapta trebuie conduse in tarile in care se si circula pe partea stanga si sunt cumparate de obicei de oamenii care obisnuiau sa puna volan de BMW la Dacia 1310.
  3. Masina mamei. Este masina inscrisa pe numele mamei pentru ca odrasla sa nu plateasca asigurare mare. Da, in Romania, asigurarea mai nou se plateste si in functie de varsta. Cu cat esti mai tanar esti considerat mai teribilist (o prostie) si drept urmare poti plati si 2500 de lei pe an la un motor de 1.900 cmc, in timp ce o mama de 50 de ani va plati undeva la 400 de lei probabil, poate si mai putin. Daca e pensionara are si reducere. Astfel, parintii cumpara masina, o inscriu pe numele lor si o dau mai departe copilului ce proaspat a devenit major. Am vazut ca e la moda ca cei de 18 ani sa aiba masina.
  4. Masina de pusti cordit. Este acea troaca de maxim 1000 de euro, eventual BMW din 93, cu semn de incepator din care muzica se aude de la 3 strazi distanta. La volan, intotdeauna un mucios de 18 ani cu ochelari de soare. Nu conteaza ca e soare sau nu, el are ochelari in nas. Este masina care intotdeauna pleaca cu scartaituri de roti de la semafor si nu respecta niciodata regulile de circulatie desi semnul de incepator este in geam.
  5. Masina care merge cu motorina la galeata sau ulei de gatit. Da, romanii au inventat fudulia suprema. Ce face romanul cand isi da seama ca nu are bani de PECO? Evident, nu se pondereaza in kilometri. E genul de om care se duce si la cloest cu masina asa ca are nevoie de motorina. Compromisul este de doua feluri: la galeata sau Floriol. Romanii care au masina pe motorina si nu-si permit sa mearga cu ele cumpara motorina la galeata cu 4 lei in loc de 6 sau ulei de gatit cu vreo 3 lei si 50 de bani. Ce este motorina la galeata? Ceva ulei de transformator/ars amestecat cu putina motorina si putina benzina. Se baga de obicei la tractoare pe la tara. Alias matrafox.
  6. Masina scumpa cu proprietar chirias. Cred ca toti cunoastem asemenea exemple de oameni care isi cumpara masina de 8000, 9000, 10.000 de euro insa nu au casa. Prefera sa stea cu masina de 10 mii la scara si sa locuiasca in garsoniere inchiriate. Cred ca aceasta este tipul de masina care scoate cel mai bine in evidenta fudulia si prostia romanului. Nimeni in lumea asta nu mai pune atata accent pe masina cum pun romanii. La noi, trebuie sa se vada opulenta si sa ne falim cu niste lucruri oricum cumparate dubios din moment ce stam in chirie.
  7. Masina vanduta din vorba. Este acea Dacie 1310 vanduta acum 10 ani unui prieten pentru care nu s-au intocmit actele. Pur si simplu o dai cuiva, iti da banii, sanatate si la revedere. Apoi, vechiul proprietar plateste impozit de se rupe, plateste amenzi de circulatie si asa mai departe pana iese la pensie. Cred ca numai la noi se vand masini asa pe sub mana, fara perpetuarea actelor. Metoda a inceput sa prinda aripi dupa ce Guvernul a decis ca masinile inmatriculate inainte de 2007 sa plateasca de asemenea timbrul de mediu la prima instrainare, vanzare. Astfel, masinile se vand cu contract de comodat si alte tampenii ce ulterior aduc belele celui care inca exista in acte.
  8. Masina fara acte. In aceasta categorie intra masinile care au asigurarea expirata, itp-ul expirat, nu au certificat de inmatriculare sau cartea mare. De obicei, aceste masini sunt inmatriculate in Franta si Bulgaria si circula nestingherite pe soselele noastre. Mai prinde politia cate una, doua, insa cred ca sunt prea multe ca sa poata face cineva ceva. Sa nu mai zic de troacele de Franta cu asigurare naspet si asa mai departe.
  9. Masina cocina. Este masina in care nu se face niciodata curat sau daca se face, doar cu ocazia sarbatorilor impornante si pentru ca urmeaza sa fie transportate ceva rude cu masina. Nu de putine ori mi s-a intamplat sa dau de masini in care mirosea a cocina de porci. Lucram la GPL si trebuia sa alimentez masinile, multe dintre ele avand gura de umplere in portbagaj. Cand deschideau portbagajul te lovea duhoarea. Uneori chiar credeam ca se cresc ceva animale in ele sau sunt transportate cu acestea. Se vedea mizeria, se simtea mirosul. Unii merg pe ideea conform careia cu masina trebuie sa iti faci treaba, insa cred ca trebuie si ea putin ingrijita. Probabil ca masina e ca si omul…
  10. Masina tiganului. Aici trebuie sa specificam clar si marca: VW Sharan, Seat Alhambra, masini cu 7 locuri in care probabil sa intre o satra cat mai mare. Acestea sunt genul de masini cu care tiganii au facut inconjurul Europei. Mai amintim Mercedes Vito sau BMW X5 (primul model bineinteles). Imi si imaginez cum coboara 8 insi + 4 puradei dintr-un Sharan din 1998, scot si cortul si tuciul si se pun pe innoptat. Mai trebuie sa precizez ca aceste masini sunt extraordinar de imputite, intr-o stare tehnica deplorabila datorita uzurii, inmatriculate pe Franta cu acte false sau pe Bulgaria.

Cred ca mai sunt cateva tipuri de masini care circula libere prin Romania desi intr-o lume normala nu ar exista macar, ce sa mai zicem de posibilitatea de a circula nestingherite? Deocamdata ma opresc la aceste 10 pentru ca le consider cele mai evidente. Sunt exemple cu care toti ne-am intalnit intr-un moment al vietii noastre, insa din pacate fac parte din contemporan, fac parte din trafic si din societate. Scrieti in comentarii daca ar trebui sa mai introducem si alte tipuri de masini in topul nostru.

DISTRIBUIȚI
Nu sunt blogger, nici nu am intentia... Dar cred ca blogosfera poate face lumea un loc mai bun

4 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here